onsdag den 15. august 2007

Baseball... The Brewers tabte :-(

Tirsdagens sidste store oplevelse var en baseballkamp på Milwaukees stadion, the Miller Park, som I kan se på billedet. Der kan være ca 42.000 tilskuere, og rækkerne var godt fyldt op - i hvert fald i begyndelsen af kampen, men da det er en rigtig familiesport var der noget mandefald, da kampen ikke sluttede før ved 23-tiden.

Nå, men jeg oksede til Milwaukee efter dagens dont var afsluttet og mødtes med et par af formidlerne fra museet og nogle af deres venner. Egentlig var det meningen, at vi skulle 'tailgate', hvilket betyder at man mødes før kampen, på stadions parkeringsplads og drikker øl og griller. Desværre havde vi ikke tid til det helt store, men måtte nøjes med lidt af de våde varer inden vi gik ind til kampen.

Selve kampen var et studie i amerikansk kultur, som jeg sent skal glemme!! På mange måder var det ligesom at være inde i en af de mange amerikanske film, man har set gennem tiden. Lige fra den højstemte afsyngning af The Star Spangled Banner, til fødselsdagshilsner på storskærmen, småbitte mænd langt nede på banen, der løb rundt after en bold eller en base...

Det var bestemt interessant, og for rigtigt at være en del af den amerikanske ånd købte jeg en Pretzel som jeg spiste med en chees cup. Det behøvede jeg så ikke have gjort, men nu har jeg prøvet det!

Desværre gik det dog skidt for Milwaukees hold The Brewers, som jeg selvfølgelig heppede på for at føle mig som en del af fællesskabet. Efter en god første inning, hvor de fik 3 point mod modstanderens 0, vendte heldet desværre og St. Louis Cardinals vandt med (vistnok) 10 point mod tre efter de ni innings. Kampen varede fra kl. 19 til 23, så da jeg kom hjem ved 00.30-tiden var jeg klar til at få noget søvn. Hvilket vil forklare hvorfor jeg ikke har skrevet før nu...

Ingen kommentarer: